Over Bakkerij Zoon

 brrood1995: Voormalig Croissanterie ile de France wordt in dit jaar omgedoopt naar Bakkerij Kees Zoon. De winkel wordt verbouwd en wordt daarmee voorzien van de nieuwste machines. Door deze machines kan er nog sneller gewerkt en gebakken worden, maar naast deze automatisering blijft de ambachtelijkheid voorop staan.

Bakkerij Kees Zoon trekt in de loop der jaren vele vaste klanten aan. Daarnaast blijft de bakkerij zich steeds verder ontwikkelen. Het assortiment wordt alsmaar breder en de service alsmaar beter. De vriendelijke dames achter de balie zorgen voor een stukje service en bediening en staan de klanten vriendelijk te woord. Als ‘s ochtends vroeg het luik naar boven gaat, kruipen de eerste mensen er al onderdoor. Een heerlijk warme broodlucht komt hen tegemoet en de eerste broodrekken zijn alweer rijkelijk gevuld.

Het aanbod van warm en vers gebakken brood is in Heiloo erg nihil. Vandaar dat vele mensen hun brood bij Bakkerij Kees Zoon kopen. Naast de heerlijke warme meerzadenbroden verkoopt de bakker ook: gebak, taart en diverse belegde broodjes en een waslijst aan andere vers gebakken broden. Maar men kan bij Kees Zoon ook een heerlijk bakje koffe drinken in de coffeeshop.

Heiloo_BB_BakkerijKeesZoon

De Coffeeshop: Naast de winkel zit de coffeeshop
Hier kan men rustig plaatsnemen aan een van de tafeltjes en een lekker kop koffie drinken, een krantje lezen en een broodje eten. De coffeeshop kent vele vaste klanten die iedere dag wel even een ‘bakkie’ komen halen. Ook zijn er veel mensen die in hun lunchpauze even een broodje komen eten.

2001: Coffeeshop gesloten
Om meer ruimte te creëren voor de bakkers wordt in november 2001 de coffeeshop gesloten. De plek naast de winkel wordt omgebouwd tot verlengstuk van de bakkerij zodat de bakkers ieder hun eigen werkplek hebben. De bakkerij is nu opgedeeld in een broodbakkerij, een banketbakkerij en de winkel.

2002: Een nieuwe periode breekt aan
Ook het jaar 2002 staat in teken van vernieuwing. Net als ieder ander bedrijf is ook Kees Zoon steeds weer bezig met het bedenken van nieuwe formules. Formules die nog beter werken en de klant nog beter ten goede komen. De nieuwe formule voor 2002 brengt een verbouwing van de winkel met zich mee. De winkel krijgt een nieuwe functie en een een nieuw uiterlijk, de klant zal op een snellere en meer effectieve wijze geholpen worden. Om de mensen op de hoogte te houden wordt er een campagne opgezet. Deze campagne bestaat uit posters en advertenties die weergeven dat Bakkerij Kees Zoon met zijn tijd meegaat maar wel ambachtelijk brood blijft bakken. ‘Ambachtelijkheid in een modern jasje’.

2010: De winkel krijgt een fris nieuw uiterlijk. Het assortiment wordt uitgebreid en de mogelijkheden van het internet worden meer benut.

2015: Bakkerij Zoon verandert van naam, huisstijl en website.
Een nieuwe identiteit voor de winkel met een uitgebreide en klantvriendelijke webshop.

fotografie: Iwan Bronkhorst